За період 2014 року в провадженні Татарбунарського районного суду Одеської області перебувало 38 (тридцять вісім) адміністративних справ, з них розглянуто 31 (тридцять одна) справа.
За вказаний період учасниками адміністративного процесу оскаржено 4 (чотири) постанови.
Дані щодо оскаржених постанов, результатів оскарження у розрізі суддів Татарбунарського районного суду Одеської області відображені у нижченаведеній таблиці.
Суддя
|
Чебан А.П.
|
Семенюк Л.А.
|
Сивоконь Т.І.
|
Тимошенко С.В.
|
Оскаржено постанов
|
1
|
1
|
0
|
2
|
Розглянуто
|
1
|
1
|
0
|
2
|
Провадження не відкрито
|
0
|
0
|
0
|
1
|
Залишено без змін
|
1
|
0
|
0
|
0
|
Скасовано
|
0
|
1
|
0
|
1
|
змінено
|
0
|
0
|
0
|
0
|
За результатами аналізу постановлених рішень судами вищих інстанцій слід звернути увагу на такі недоліки та помилки, допущені суддями Татарбунарського районного суду при розгляді адміністративних справ.
1. Стягнення надміру виплаченої допомоги.
17.12.2014 року ухвалою апеляційного суду Одеської області скасовано ухвалу Татарбунарського районного суду Одеської області від 06.10.2014 року по справі за адміністративним позовом УСЗН до відповідачки К. про стягнення надміру виплаченої допомоги, справа направлена для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Приймаючи рішення по справі, суд першої інстанції, на підставі ст.100 КАС України, виходив з того, що позивачем пропущено строк звернення до суду, до матеріалів справи не додано заяви про поновлення строку для звернення до адміністративного суду, на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайдено жодних підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, у зв’язку з чим суд першої інстанції дійшов висновку про недоведеність з боку позивача поважності пропуску шестимісячного строку звернення до суду, встановленого ст.99 КАС України. Суд, розглядаючи вимоги позивача не врахував, що шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З матеріалів справи вбачається, що 08.04.2014 року відповідачка К. отримала від позивача повідомлення про відшкодування бюджетних коштів, тобто перебіг строку на звернення до суду (у відповідності до ч.2 ст.99 КАС України) розпочинається 08.04.2014 року та закінчується 08.10.2014 року. Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом 30.09.2014 року, тобто у межах строку звернення до суду.
Оскільки позивач намагався врегулювати з відповідачкою спірне питання досудовим вирішенням, то ним не було пропущено строк звернення до суду із зазначеними позовними вимогами.
На підставі вищенаведеного колегія суддів прийшла до висновку про відсутність підстав про залишення позову без розгляду на підставі ст..100 КАС України.
2. Визнання незаконними та нечинними рішень.
27.05.2014 року ухвалою апеляційного суду Одеської області скасована ухвала Татарбунарського районного суду Одеської області від 29.04.2014 року по справі за адміністративним позовом К., К., до Татарбунарської міської ради Одеської області, треті особи Р., Т. про визнання незаконними та нечинними рішень.
Приймаючи рішення по справі, суд першої інстанції відмовив позивачам у відкритті провадження за адміністративним позовом.
Скасовуючи ухвалу суду першої інстанції колегія суддів зазначила, що відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Згідно п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.
Приймаючи до уваги, що позивачі ставлять питання про визнання незаконними та нечинними рішень відповідача, як органу місцевого самоврядування(Татарбунарської міської ради Одеської області), що відповідно до норм ст..ст.2,3,17 КАС України відносить рішення таких спорів до виключної компетенції адміністративних судів. Отже, на думку колегії суддів, при винесенні оскаржуваної ухвали суд першої інстанції зробив неправильний висновок про відмову у відкритті провадження у справі з підстав неможливості вирішення даного спору в порядку адміністративного судочинства, тому ухвала суду, відповідно до п.3 ч.1 ст.199 КАС України була скасована з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду (вирішення питання про відкриття провадження у справі відповідно до положень 107 КАС України).
Голова
Татарбунарського районного суду А.П.Чебан
Одеської області