Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Працівниці Татарбунарського районного суду – керівник апарату суду Надія Колесник, заступник керівника апарату суду Олена Чуприна, секретар судового засідання Тетяна Унгурян взяли участь у навчально-практичній програмі «Дружні послуги в громаді».
Всього було проведено шість одноденних тренінгів з питань загальних стандартів, роботи з вразливими групами населення, формування довіри, електронних сервісів, міжвідомчої співпраці та особливостей надання послуг в умовах пандемії коронавірусу.
Організатор навчання – Громадський центр правосуддя у м. Татарбунари. Тренеркою програми була Юлія Лісова – правова радниця Громадського центру правосуддя, адвокатка, експертка-тренерка Ради Європи з освітніх програм для адвокатів та юристів.
Перший модуль навчання «Загальні стандарти роботи» пройшов в місті Татарбунари 20 листопада 2020 року та був направлений на формування «клієнто-орієнтованих» послуг, які організовані у простий спосіб, чіткий та зрозумілий для клієнтів.
Другий модуль навчання «Робота з вразливими групами» пройшов в місті Татарбунари 24 листопада та був присвячений практичним аспектам роботи з вразливими групами клієнтів – зокрема, ромською спільнотою, постраждалими від домашнього та гендерно обумовленого насильства, учасниками АТО, внутрішньо переміщеними особами, суб’єктними пробації, особами похилого віку та дітьми.
В першій половині грудня 2020 року учасники навчально-практичної програми «Дружні послуги в громадах» прийняли участь ще в чотирьох модулях навчання - тренінг «Формування довіри в громаді» (04.12.2020), тренінг «Електронні сервіси» (07.12.2020), тренінг «Міжвідомча співпраця та координація» (09.12.2020), тренінг «Особливості роботи в умовах пандемії COVID-19» (11.12.2020).
17 грудня відбувся завершальний ворк-шоп з оцінки та обговорення навчання, планування подальших спільних ініціатив з розвитку «дружніх» послуг в громаді.
Окрім того, що послуги повинні бути легкодоступними для мешканців, громада має бути поінформована про їх наявність, і що важливо – довіряти їх надавачу. Саме ці питання учасники навчання вирішували протягом тренінгу «Формування довіри в громаді». Частина учасників та учасниць навчання вказували, що представники державної влади та місцевого самоврядування впроваджують окремі інструменти з підвищення довіри - зокрема, опитування щодо якості наданих послуг, проведення екскурсій школярів, комунікацію через соціальні мережі.
Важливою темою навчання було впровадження в роботі сервісних організацій в громадах різних електронних сервісів та отримання послуг онлайн. Учасники відзначали, що в цьому сегменті є значна перспектива, адже це зручно та без черг, є можливість оплати послуг в он-лайн режимі, цілодобовий доступ до он-лайн сервісів, отримання послуги без контакту з представниками органу влади. Проте в невеликих громадах важливо брати до уваги доступ до Інтернету та враховувати навички людей в користуванні комп’ютером та гаджетами.
Також одним з вирішальних елементів системи ефективних послуг на рівні громади є координація та співпраця між різними надавачами. Така координація потрібна як для ефективного перенаправлення та інших спільних форматів діяльності, так і для розвитку окремих послуг. Цим питанням був присвячений передостанній модуль навчання, під час якого учасники опрацьовували свій позитивний та негативний досвід побудови координації і співпраці, та на основі цього досвіду формували успішні алгоритми.
Корисним став модуль про електронні сервіси. Учасники обмінялись досвідом використання різних електронних сервісів у своїй роботі, специфікою та можливостями їх застосування.
Особливостям роботи під час пандемії було присвячено окремий модуль. Учасники поділились тим, як змінилась їх робота з запровадженням карантину. Дуже цікавим було ознайомлення з міжнародним досвідом організації діяльності органів влади під час протидії пандемії. Учасники також мали можливість в ході виконання практичних завдань проаналізувати різні обмежувальні державні заходи на предмет їх відповідності європейським стандартам у галузі прав людини.